top of page

שינויי מצב רוח בהריון

שינויים במצב הרוח בהריון? את לא לבד.

במהלך ההריון האישה עוברת הרבה שינויים פיזיים ונפשים, חלקם משמחים ( מההריון עצמו ומהצפיה לתינוק שבדרך) וחלקם גורמים לחרדה ולאי נוחות (מהחוויה החדשה ומהשינוי שצפוי.).

האחראי לשינויים במצב הרוח הם ההורמונים שמופרשים במהלך ההריון וגורמים לאישה ההרה תנודות בין אושר לדכדוך.

בנוסף הורמונים אלה יכולים לגרום לקושי בזיכרון, ביכולת להפעיל שיקול דעת מוטעה וכן ביכולת הריכוז של ההריונית, דבר שאינו מאפין את הנשים שלא בהריון.

אז איך מתמודדים עם השינויים ההורמונלים במהלך ההריון ?

כל אישה מגיבה אחרת להפרשת ההורמונים במהלך ההריון. הדרך הטובה ביותר היא להכיר בעובדה שיש שינוים, לא לאבד פורפורציה ולדעת שאת לא לבד. יש עוד נשים בהריון שמרגישות בדיוק כמוך. הכי חשוב לזכור ששינוים אלה יחלפו כעבור מספר שבועות לאחר הלידה ובכלל לא תזכרי שעברת תהפוכות במצב הרוח.

ניתן לעבור טיפול של עיסוי הריון עם הקשבה לצרכים של האישה. במהלך העיסוי האישה ההרה מאפשרת לגופה לנוח. טיפולי המגע מעודדים את המערכת העצבים הפרה-סימפטטית (האחראית על רגיעה) ומעודדים פעילות של גלי אלפא במוח.

במחקר שנערך באוניברסיטת צפון טקסס ב–1988 ועסק באנשים שסובלים מכאבים כרונים, הוכח כי עיסוי מוריד מתח פיזי ונפשי, מוריד עייפות, כאב ודיכאון ומעלה חיוניות ומצב רוח טוב.

העיסוי מעלה את רמת ייצור הסטרואידים: דבר העוזר בשמירה על רמת איזון של כל המערכות בגוף ושומר על תפקודן הבריא. כמו כן מייצב העיסוי את לחץ הדם וקצב פעימות הלב, מסדיר קצב נשימות, עוזר לאספקת דם לרחם, לשילייה ולעובר, עוזר לתפקוד בריא של המערכת החיסונית, שומר על איזון ברמה הרגשית משפר יכולת תגובה למצבי לחץ ומוריד פחד וחרדה.

העיסוי מוריד את רמת ההורמונים המופיעים במתח – Stress ומעלה את רמת ייצור הסרוטונין שאחראי על מצב רוח טוב.

העיסוי ממתן את תופעות הלוואי שנגרמות מהפרשת ההורמונים הקשורים בהריון.

לשאלות נוספות ולתאום טיפול מוזמנת להתקשר

מאמרים מומלצים
מאמרים חדשים
ארכיון מאמרים
מילות חיפוש
bottom of page